Digitaaliset led-näytöt luovat elinvoimaa kaupunkeihin
Digitaaliset led-näytöt ovat tehneet tietään suomalaiseen kaupunkikuvaan entistä voimakkaammin viime vuosina. Näyttöjä hyödynnetään nykyään monipuolisesti esimerkiksi suurissa kauppakeskuksissa sekä kaupunkien keskustoissa. Sisätiloissa näytöt ovat saaneet osakseen laajan hyväksynnän, mutta ulkotiloissa, erityisesti keskusta-alueilla, ne saatetaan edelleen kokea jopa häiritsevinä.
Digitaalisia näyttöratkaisuja valtakunnallisesti tarjoavan LEDiMedia Oy:n osakas Jarkko Mäkelä kertoo, että osa negatiivisista tunteista juontaa juurensa led-näyttöjen alkuaikoihin, jolloin värit saattoivat olla kylmiä ja näytöt erittäin kirkkaita. Digitaalisten näyttöjen tekniikka on kuitenkin parantunut huomattavasti, eikä laadukkaiden näyttöjen kanssa ole enää samanlaisia haasteita, kuin aiemmin.
”Näytöt voivat olla tänä päivänä päällä pitkiäkin jaksoja, ja ne kestävät jatkuvaa käyttöä erittäin hyvin. Laadukkaat digitaaliset näytöt on varustettu automaattisella valoisuuden säädöllä, eli näytön kirkkausarvo muuttuu automaattisesti ulkoilman valoisuuden mukaan. Näin varmistetaan, että näytöllä esitettävä sisältö on miellyttävä katsoa, eikä se haittaa liiallisella kirkkaudellaan ketään. Tämä lisää näyttöjen ympäristöystävällisyyttä ja vähentää energian kulutusta. Lisäksi näytön elinkaari kasvaa, mikä tuo taas asiakkaalle selkeitä kustannussäästöjä”, Mäkelä sanoo.
Hän muistuttaa, että myös toimittajan valinnalla on suuri merkitys: ”Luotettava toimija testaa aina, että näytöt sopivat sekä suunniteltuun kohteeseen, että Suomen haastaviin sääolosuhteisiin.”
Uudenlaisia mahdollisuuksia mainostamiseen
Seinäjoen kaupunginvaltuuston puheenjohtaja Kimmo Heinonen on kannustanut jo vuosia modernien, digitaalisten näyttöjen hyödyntämiseen kaupunkien keskustoissa. Näytöt siistivät kaupunkikuvaa, mutta samalla ne antavat yrittäjille uudenlaisia mahdollisuuksia tuoda tuotteitaan ja palveluitaan esiin.
”Maailmalla käytetään nykyään todella paljon digitaalisia näyttöratkaisuja sekä informoimiseen että viihdetarkoitukseen. Se luo elinvoimaa ja elävyyttä kaupunkien keskustoihin aivan eri tavalla. Myös suomalaisten kuntien pitäisi rohkeasti mennä mukaan kansainvälisiin trendeihin, keventää lupaprosesseja ja antaa yrittäjille mahdollisuuksia mainostaa ja tuoda yritystään uusilla tavoilla esiin. Se on monelle yrittäjälle elintärkeää”, Heinonen sanoo.
Digitaalisissa näytöissä on mahdollista ajaa yritysten mainosvirtaa vaihtuvasti ja monipuolisesti. Mainontaa on helppo muokata ja vaihtaa aina tarpeen mukaan myös etäkäyttöisesti – jopa toiselta puolelta Suomea. Näyttöjä on tarjolla useita erilaisia muotoja ja kokoja, ja nykyään jopa itse näytöt on mahdollista brändätä yritysten mukaan.
”Modernit, digitaaliset näyttöratkaisut ovat monikäyttöisyydessään ja monipuolisuudessaan erittäin järkeviä ratkaisuja. Ja ennen kaikkea, ne ovat tätä päivää”, Heinonen summaa.
Kiinnostuitko?
Ota yhteyttäKäyntiosoite
LEDiMedia Oy
Kauppaneliö 13 T 7
60120 SEINÄJOKI
YHTEYSTIEDOT
Jarkko Mäkelä, +358 50 056 8959
Jari Nisula, +358 40 088 2045
Lähetä sähköpostia